28.2.11

Περί ορέξεως...

Περί ορέξεως ...κολοκυθόπιτα!

Σε πολλούς δεν αρέσει η γλυκειά (και εμένα κάποιες που έχει τύχει να δοκιμάσω δεν μου άρεσαν καθόλου).
Στην αλμυρή πάλι πρέπει να πετύχεις κάποιες ανολογίες.
Σ' αυτές τις αναλογίες θα ήθελα τώρα ν' αναφερθώ, μιας και την πορτοκαλί κολοκύθα που παρέλαβα από την πεθερά (καθαρισμένη και τριμμένη, καλή της ώρα) κάναμε ψηφοφορία για το πως θα την φτιάξουμε και η ψήφος έπεσε στην αλμυρή.

Κατ' αρχάς να πω, πες στην περίπτωση αυτή έφτιαξα φύλλο με τα χεράκια μου. Δεν το κάνω πολύ συχνά πια. Αλλά αξίζει τον κόπο του.  Μέθοδοι υπάρχουν ανάλαγα με την κάθε περιοχή. Συνήθως προτιμώ αυτόν με την λογική του Ήλιου (στην Μακεδονία την αποκαλλούν Ήλιο της Βεργίνας), αλλά άμα πάτε στα διάφορα blogs: του Αστεριού, της Κικής , της Γαστερόπληξ,  θα βρείτε αυτόν που σας ταιριάζεικαι θα προχωρήστε στην δημιουργία του δικού σας φύλλου.

Εκείνο που μετρά ωστόσο είναι η γέμιση τούτης της πίτας.
Εγώ λοιπόν έβαλα :
περίπου 4 φλυτζάνια τριμμένη και όσο το δυνατόν πιο στραγγισμένη κολοκύθα,
300 γραμμάρια γραβιέρα πικάντικη τριμμένη στο χοντρό του τρίφτη
4 αυγά,
1 φλυτζάνι αλεσμένο αλατισμένο κάσιους,
1/2 φλυτζανιού ψιλές χυλοπίτες (για να απορροφήσει τα πρόσθετα υγρά της κολοκύθας).
1 κουταλάκι πιπέρι μαύρο,
1/2 κουταλάκι μοσχοκάρυδο,
1/2 κουταλάκι ξερό δυόσμο.

Το αποτέλεσμα ήταν τέλειο.
Η γεύση είχε μια νότα καπνιστού,  χάρη στα μπαχαρικά και το κάσιους με την ελαφρώς "βουτυράτη" γεύση.
Υγρά δεν υπήρξαν καθόλου, ενώ το φύλλο τραγανό και πλούσιο κράτησε την τέλεια ισορροπία.
Αν λοιπόν βρεθείτε με κολοκύθα στα χέρια, χάρη σε κάποιον ευγενικό χορηγό όπως στην δική μου περίπτωση, δοκιμάστε αυτήν την αλμυρή εκδοχή.  Έφαγαν και δεύτερο κομμάτι, οι ορκισμένοι "εχθροί" της κολοκύθας και του κολοκυθιού γενικότερα.

32 σχόλια:

  1. Καλημέρα και καλή εβδομάδα Πηνελόπη!
    Εκπληκτική φαίνεται η κολοκυθοπιτούλα!!!
    Αλλά μου άρεσαν οι δημοκρατικές σας διαδικασίες!!!!
    :-)))
    Καλοφάγωτηηη!!
    Αν και μάλλον δεν θα έχει μείνει τίποτα φαντάζομαι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. σουπερ 10!...παρ'ολο που δεν ειμαι φαν,τα κασιους και τα μπαχαρια εκαναν τη διαφορα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μια διαφορετική άποψη κολοκυθόπιτας!!
    Έχω στη βεράντα μια τεράστια κολοκύθα που περιμένει με υπομονή.
    Σήμερα δε ζηλεύω έχω δική μου χορτόπιτα.
    Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλημέρα και καλή εβδομάδα! Καταπληκτική φαίνεται η πίτα σου, άσε που μόνο και μόνο που έβαλες κάσιους αρκεί για να είμαι σίγουρη ότι θα μου αρέσει τρελλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κι εγώ για ευγενή χορηγό κολοκύθας ψάχνω αλλά δεν βρίσκω χιχιχιχι
    Τέλεια είναι!!
    Σ'ευχαριστώ πολύ για την αναφορά :)
    Πολλά φιλιά
    Καλή εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το φύλλο σου φαίνεται υπέροχο.
    Η πίτα έγινε τέλεια με τα ιδιαίτερα υλικά που έβαλες.
    Καλή εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλημέρες πολλές kikop80, ε, ναι είμαστε μια πολύ "δημοκρατική" οικογένεια που όλη μέρα ανταλλάσουμε απόψεις :-)))
    Τι να σου λέω τώρα δηλαδή...θα με νοιώσεις καλύτερα σε 2-3 χρόνια.
    Όντως δεν έμεινε τίποτε, ούτε ψίχουλο άρεσε πολύ σε όλους. Γονείς, παιδιά, παππούδες, φίλους.
    Πρέπει να την ξανακάνω ίσως άμα με προμηθεύσουν με την βασική ύλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σ' ευχαριστώ Cook μου, για το 10!
    Πάνω σ' αυτό στηρίζομαι και σου λέω πως δεν θα το "ακούσεις" ιδιαίτερα το αλεσμένο κάσιους. Αλλιώς μην το βάλεις, αλλά κάνει μια νότα διαφοράς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλημέρες πολλές Ξανθή μου, αυτήν την κολοκύθα να την βλέπω πολύ σύντομα πάντως να γίνεται πιτούλα :-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλή εβδομάδα και σε σένα Αμαλία μου.
    Το κάσιους κάνουν όντως διαφορά στην γεύση, ακόμη και αλεσμένα όπως τα έβαλα εγώ.
    Πολλές καλημέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Παρακαλώ πολύ Αστέρι μου!

    Αυτές οι "χορηγίες" είναι που μας βγάζουν πολλές φορές από δύσκολες θέσεις. Εκείνη έκανε την δουλειά, αλλά έφερε σ' εμένα το αποτέλεσμα του κόπου της, γιατί ξέρει πως μπορώ να το αξιοπήσω και να το εκτιμήσω πάντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Έχεις δίκιο Marion το φύλλο μου έγινε πολύ ωραίο και τραγανό (χάρη στο λίγο ξυδάκι που του προσέθεσα). Ο γιόκας μου αρέσκεται στο να το "σηκώνει" με τα δαχτυλάκια από την πίτα και να το τρώει σαν να ήταν πατατάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Κολοκυθόπιτα γλυκιά. Πωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωω...

    Υ.Γ. Τις προάλλες τσάκισα ένα ταψί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Kantare...δεν είναι γλυκειά ετούτη εδώ.
    Το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει :-)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. εμείς πάλι όλα τα κολοκύθια τα τρώμε,
    γλυκιά ή αλμυρή η πίτα δεν έχει σημασία, ο καλός ο μύλος όλα τα αλέθει!!!!!! οπότε κι ένα κομματάκι από τη δική σου το τρώμε ευχαρίστως!
    ευχαριστώ για την αναφορά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μου θύμησες την πεθερούλα μου, τη συγχωρεμένη! Της άρεσε πολύ το "κουγκουλούαρι" δηλαδή η κολοκυθόπιτα!!! Πρόλαβα και της την έφτιαξα μια φορά πριν "φύγει"...Και ήταν η καλή μου με τον καλό λόγο στο στόμα για ότι και αν έφτιαχνα!!! Σ'ευχαριστώ που μου τη θύμησες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Πηνελόπη μου άλλη μια φορά με εντυπωσιάζεις με την φαντασία σου, όταν μαγειρεύεις! Πώς σκέφτηκες το κάσιους? Μπορείς να μου πεις? :))
    Με τέτοια δημιουργικότητα πώς να μην είναι τέλεια η πίτα σου! Σκέφτομαι τον παίδαρο να τρώει την πίτα μεθοδικά και χαμογελάω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Το ξέρω ότι δεν είναι γλυκιά, αλλά από μικρό παιδί γλυκιά την τρώω.

    Καλό απόγευμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πολύ νόστιμη φαίνεται, να είσαι καλά. Καλή σου εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Υπέροχη δείχνει και σίγουρα θα είναι πεντανόστιμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Θα συμφωνησω απόλυτα μαζί σου, ότι και για τη γλυκιά και για την αλμυρή, ρόλο μεγάλο παίζει η γέμιση!
    Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Παρακαλώ καλή μου ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ, για να μαθαίνουν τα σωστά blogs, και οι πιο "νέοι" αναγνώστες μας.

    Ότι ο καλός μύλος όλα τ' αλέθει είναι αλήθεια! Και εμείς του ιδίου ρητού είμαστε άλλωστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Να σαι γερή και δυνατή Μαρίνα μου και να την θυμάσαι πάντα με αγάπη την γυναίκα που σου "χάρησε" τον γιό της!
    Καλημέρες πολλές και καλόν μήνα να έχετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Αγγελικούλα μου και που να τον δεις στα αλήθεια, τον παίδαρο, εν' δράσει!

    Όσο για τα casious έχει τύχει να τα χρησιμοποιήσω σε τάρτες με γέμιση τυριού κατά τα παρελθόν (επειδή είχα αρκετά) όπως άλλωστε και με τα κουκουνάρια, γι' αυτό σκέφτηκα να κάνω κι' εδώ χρήση! Το πείραμα πέτυχε :-))
    Φιλιά πολλά και με το καλό ο Μάρτης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Kanthare, ίσως ήρθε καιρός τότε και για μια αλμυρή εκδοχή :-))
    Πολύ καλημέρα και καλόν μήνα σου εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Helengr, αποδείχτηκε όντως πολύ νόστιμη. Και τουλάχιστον χάρηκα τις εναλλαγές των υλικών μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Αφροδίτη μου, όλοι όσοι την γεύτηκαν είχαν καλές εντυπώσεις και σχόλια, οπότε θεωρώ ότι όντως ήταν νόστιμη.
    Καλόν Μήνα σου εύχομαι καλή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Καλόν μήνα Κική μου και σε σένα.
    Έτσι ακριβώς, η γέμιση και οι αναλογίες (για το που θες τελικά να οδηγήσεις το γευστικό σου αποτέλεσμα) είναι το σημαντικό :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Καλό μήνα, πολύχρωμο κι ευωδιαστό σαν λουλούδι της Άνοιξης!!!
    Υπέροχη η πίτα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ευχαριστώ Λίλα μου.
    Αντεύχομαι και "ζηλεύω" λίγο για κείνες τις ανάσες στο κτήμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Υπέροχη ισορροπία υλικών!
    Εύγε Πηνελόπη.

    Κολοκυθόπιτα έχω φάει μια (!;) φορά, γλυκιά, δεν έχω φτιάξει ποτέ. Με αποτρέπει ο όγκος της; Άμα όμως μου την έφερναν τριμμένη κάτι θα σκάρωνα.

    Καλό Μήνα, chérie

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ζαμπία μου, και εγώ μαζί σου. Τριμμένη και έτοιμη και κάνω μικρά θαύματα.

    Καλό μήνα σου εύχομαι καλή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή